اهواز

اهواز اخبار اهواز

اهواز

اهواز اخبار اهواز

خرابی هارد گوشی سامسونگ، علت | راه حل

حافظه‌های موبایل سامسونگ، به‌عنوان یکی از مولفه‌های حیاتی، به دلیل فعالیت مداوم و مکرر در طی زمان، دچار فرسایش و مشکلات متعددی می‌شوند. این مشکلات را می‌توان به دو دسته سخت‌افزاری و نرم‌افزاری  تقسیم کرد. بنابراین، تعمیر حافظه موبایل سامسونگ به دو رویکرد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قابل بررسی است.

در رویکرد نرم‌افزاری، اگر مشکلات به دلیل ناهماهنگی یا خرابی فایل‌های سیستمی ایجاد شده باشند، انجام ریست فکتوری ممکن است مشکل را حل کند. اما اگر مشکلات مربوط به هسته نرم‌افزاری یا فریمور باشند، تعمیر حافظه گوشی سامسونگ با استفاده از روش‌هایی مانند Jtag و ATF که تعمیرکاران موبایل دسترسی به آن دارند، امکان‌پذیر است.

از طرف دیگر، اگر مشکلات ناشی از اختلالات نرم‌افزاری نباشد، به این معناست که چیپ eMMC که همان حافظه گوشی است، در صورت خرابی باید تعویض شود. برای انجام این کار، دستگاه‌ها و ابزارهای خاصی برای جداسازی و جایگذاری چیپ حافظه جدید لازم است که تعمیرکاران مجرب موبایل این امکان را دارند. تعویض حافظه موبایل سامسونگ فرصت خوبی است تا گوشی از وضعیت خرابی به زندگی بازگردانده شود. در این مطلب قصد داریم اطلاعات مفیدی را درباره تعمیر مشکل هارد گوشی سامسونگ در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

برای اطلاع از قیمت سرویس رفع مشکل هارد گوشی گوشی سامسونگ و یا خرید و فروش دستگاه های هوشمند با شماره ی تماس این مرکز ارتباط حاصل نمایید.

جهت اطلاع از سایر مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری گوشی های سامسونگ به وبلاگ پارستل مراجعه نمایید.

نشانه‌های خرابی هارد گوشی سامسونگ

نشانه‌های خرابی هارد موبایل کاملاً واضح و قابل تشخیص هستند. به عنوان مثال، اگر گوشی شما بدون دلیل خاصی مانند ضربه، آب‌خوردگی و...، ناگهان خاموش شود، احتمال خرابی هارد بسیار بالاست. گاهی اوقات، گوشی روشن می‌شود اما به شکل مداوم روی لوگو شرکت سازنده می‌ماند یا به‌طور مداوم روی لوگو ریست می‌شود. در این صورت، احتمالاً نیاز به تعمیر هارد موبایل یا حتی تعویض آن وجود دارد. البته، درصورتی‌که اقدامات نرم‌افزاری مانند فلش کردن موفق نباشند، هارد مورد بررسی و ترمیم قرار می‌گیرد. سومین نشانه خرابی هارد این است که گوشی روشن می‌شود، سیستم‌عامل اجرا می‌شود؛اما قادر به خواندن اطلاعات یا ذخیره داده‌های جدید نیست. این موضوع معمولاً هیچ دلیلی به‌جز خرابی هارد ندارد.

همچنین، هنگ کردن گوشی، پاک نشدن اطلاعات و تنظیمات دستگاه پس از ریست فکتوری، خاموش شدن کامل گوشی پس از نصب رام یا فلش، ویبره‌های پشت سر هم هنگام بوت شدن گوشی، مشاهده پیغام "Encrypt Unsuccessful" و "Internal Storage Damaged" هنگام بالا آمدن گوشی، ورود به صفحه ریست فکتوری هنگام بروزرسانی محلی، عدم وجود سریال یا IMEI در بعضی موارد و تغییر آیکون برنامه‌ها، نیز موارد دیگری هستند که به خطرناک بودن وضعیت هارد موبایل اشاره می‌کنند.

دلایل خرابی هارد گوشی

خرابی هارد گوشی ممکن است به دلیل عوامل مختلفی رخ دهد و نیاز به تعمیر تخصصی آن داشته باشد. یکی از دلایل شایع بروز مشکلات در هارد موبایل، آب‌خوردگی گوشی و واردشدن ضربه است. در چنین شرایطی، ممکن است گوشی به‌طور خودکار خاموش شده و از ارائه خدمات باز بماند. این موضوع ممکن است ناشی از تخریب هارد باشد که برای تأیید این موضوع، نیاز به دانش کارشناسان تعمیرات موبایل است. برخی دیگر از عللی که ممکن است باعث اختلال در هارد موبایل شوند شامل:

استفاده از شارژرهای سایر موبایل‌ها (یا استفاده از شارژرهای فیک و غیراستاندارد)، اجرای بازی‌های سنگین با گرافیک بالا (بازی‌های طولانی‌مدت و مداوم با گوشی)، ریست فکتوری دستگاه در زمان شارژ، ریست فکتوری دستگاه با شارژ پایین‌تر از 20 درصد و....

کاربران گرامی می‌توانند در صورت بروز مشکل در این بخش از دستگاه خود، با مراجعه به مرکز تعمیرات پارستل، سرویس‌های مرتبط با بازیابی هارد گوشی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنند.

آیا امکان تعمیر هارد سوخته موبایل سامسونگ وجود دارد؟

نمی‌توان به‌طور قطع گفت بله یا خیر! شانس تعمیر مشکل هارد گوشی سامسونگ و یا سایر برندها، به شدت خرابی این قطعه بستگی دارد. باید اشاره کنیم که عملاً چیزی به نام "سوختن" هارد وجود ندارد و منظور از این عبارت، خرابی قطعاتی همچون برد و… است. هارد موبایل، با آنچه در لپ‌تاپ می‌بینیم متفاوت است. در واقع، هارد گوشی‌های هوشمند، یک حافظه فلش پیشرفته NAND  بوده که برای برنامه‌های کاربردی موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطعه شامل دو بسته کنترلر فلش مموری و کنترلر فلش است که روی یک قطعه سیلیکونی قرار گرفته‌اند.

هر هارد را می‌توان ترکیبی از سه جزء شامل MMC یا همان واسط کارت گرافیکی، فلش مموری و کنترلر فلش مموری در نظر گرفت. حالا در هنگام سوختن هارد موبایل سامسونگ، باید دید که کدام یک از این اجزا و هریک به چه اندازه‌ای آسیب دیده‌اند. البته این خبر خوب را هم بدهیم که در بیشتر موارد می‌توان هارد سوخته گوشی را ترمیم کرد. با این وجود، گاهی اوقات شدت خرابی قطعات بالاست و راهی جز تعویض هارد با یک قطعه جدید وجود ندارد.


مشکلات بعد از تعویض هارد گوشی

بعد از تعویض هارد گوشی ممکن است مشکلاتی به وجود آید. توصیه می‌شود که برای تعمیر یا تعویض هارد گوشی خود حتماً به مراکز معتبر مراجعه نمایید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. بعضی مواقع، پس از تعویض هارد گوشی، ممکن است سیستم عامل بر روی گوشی نصب شود، اما قادر به خواندن اطلاعات از روی هارد نباشد. در چنین مواقعی، به احتمال زیاد با پیغام "Write Protection" مواجه خواهید شد. این مشکل معمولاً زمانی رخ می‌دهد که از هاردهای غیراورجینال و بی‌کیفیت استفاده شده باشد.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی مشکلات و راه‌های تعمیر مشکل هارد گوشی سامسونگ پرداخته شده است. این مشکلات می‌توانند ازجمله سوختگی هارد، ناهماهنگی‌های نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری و بازی‌های مختلف باشند که نیازمند مداخله تخصصی تعمیرکاران موبایل هستند. در این راستا، مرکز تعمیرات موبایل پارستل در شهر اهواز با تجربه و تخصص خود، به‌عنوان یکی از بهترین مراکز تعمیرات موبایل در این شهر شناخته می‌شود. این مرکز با استفاده از تجهیزات پیشرفته و کارشناسان مجرب، به ارائه خدمات تعمیر هارد گوشی‌های سامسونگ باکیفیت و اصولی می‌پردازد؛ بنابراین، کاربران گرامی می‌توانند با اطمینان به مرکز تعمیرات موبایل پارستل مراجعه کرده و مشکلات هارد گوشی سامسونگ خود را به‌صورت کامل و دقیق تعمیر و رفع نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد